איך מתמודדים עם חוסר שביעות רצון מהתקדמות בקבלת אישורים לפרויקט נדל״ני?

איך מתמודדים עם חוסר שביעות רצון מהתקדמות בקבלת אישורים לפרויקט נדל״ני? יגאל צ'ודנר מנכ"ל נתיבי הקמה בוחן את הסיבות והגורמים לכך שיזמים וקבלנים לא מרוצים מקצב ההתקדמות של פרוייקט נדל"ן. לפחות פעם בשבוע אני פוגש מנהלים בארגון שלא מרוצים מקצב התקדמות הפרויקטים בקבלת אישורים לבנייה היתרים, תב"עות, טופס 4 ותעודת גמר. היום נדבר על זה. למרות העובדה שפעלנו לקבלת האישורים, אנחנו מגלים שעדיין אין לנו אישור ואנחנו גם לא מקבלים תשובה. זה בהחלט מתסכל. למה קל לנו להאשים את הרשויות? משום שבמסגרת ההליך אנחנו חושבים שאנחנו בסדר.

 

וכששואלים, מה לא תקין בתהליך קבלת היתר בניה? הרבה פעמים אומרים, לא מספק שאין לנו ודאות מתי יהיו תגובות של הרשויות? מתי יהיו החלטות של הוועדות? אין לנו תשובות מהצוות. מה מתי צריך לקרות? אין לנו ודאות. אין לנו תשובות לשאלות שעולות תוך כדי ניהול הפרויקט. אין לנו שביעות רצון מהזמן שלוקח פרויקט או מאיזושהי ציפייה שחשבנו שהוא מזמן היה אמור כבר להסתיים.

 

כשאנחנו בוחנים מה אנחנו עושים על מנת שתהליך תהיה יותר ודאי, יותר קצר, יותר מנוהל הרבה פעמים אומרים לנו אנחנו עושים את אותו דבר בדיוק. איך זה קורה? שאנשים או ארגונים עושים אותו דבר בדיוק או בערך, וחלק מרוצים מהתוצאות וחלק לא מרוצים מהתוצאות? או שזה עניין לא רציונלי. יש אנשים שהם יותר מרוצים ויש אנשים פחות מרוצים. בוא ננסה לפצח את המצב הזה בוא ננסה לראות איך אנחנו בעצם בונים את המטרה או את הצעד הבא? אנחנו קוראים להליך הזה, "חשיבה תוצאתית". כשאנחנו מדברים ועוסקים במשהו מכוון תוצאה, דבר ראשון אנחנו צריכים לבחור נכון את התוצאה. בחירת תוצאה נכונה היא בעצם הגורם הראשון במעלה לשביעות רצון.

 

אם אנחנו בחרנו תוצאה נראית לעין וניתנת ליישום, לדוגמא, אנחנו מכוונים לתוצאה, מה צריך לקרות בעוד שעה בפרויקט נדלן? מה צריך לקרות בעוד יום בפרויקט? האם ניתן לקבוע כמה דברים שרובם יכולים לקרות? ואז בעצם תהיה לנו סיבה לשביעות רצון. אז כמובן אנחנו יכולים להתקדם. היכולת שלנו בהליך רישוי כל כך מורכב, כל כך מגוון לקבל ולקחת את כל העולמות ולדעת לקבוע תוצאה שאמורה לקרות בעוד שעה, עוד שעתיים, עוד יום, עוד יומיים, עוד שבוע, עוד חודש. זה סוד קסמו של התחום זה. בעיני, שליטה מכוונת תוצאה בהליך רישוי וסטטוטוריקה היא מומחיות. מי שיודע לעשות את זה, כבר עשה את הצעד הראשון ומי שיודע גם לעמוד ביעדים של התהליך הזה. הווי אומר, להגיע לאותה תוצאה הקרובה ביותר שקבעתם.

 

איך מתמודדים עם חוסר שביעות רצון מהתקדמות בקבלת אישורים לפרויקט נדל״ני? בסופו של דבר, יש גם מספר דברים שאתם אמורים לעשות גם אם יש משהו שלא הספקתם. אם הגדרתם תוצאה נכונה וגם הגעתם אליה, סביר להניח שאתם תהיו מרוצים. תוכלו להתקדם ולשלוט בתהליך. השלב הראשון זה להגדיר נכון את התוצאות הנראות לעין. השלב השני זה לדעת להגיע אליהם. יש לא מעט כלים שיכולים לספק לנו ודאות בפרויקט. קיצור הליכים ובסופו של דבר שביעות רצון מהתוצאה. תמשיכו לעקוב אחרינו באתר וברשתות החברתיות ותקבלו מגוון פתרונות, כלים ורעיונות לניהול הליכי רישוי וסטטוטוריקה.

עקבו אחרינו
שתף

כן, אני רוצה לשתף אתגר מקצועי

צור קשר