מדוע מחירי הדירות לעולם לא ירדו בישראל?

מדוע מחירי הדירות לעולם לא ירדו בישראל? השאלה הזאת מלווה את חייהם של מיליוני ישראלים. אין אדם בישראל שאין לו מה לומר על שוק הדיור על כל היבטיו. מחירי הדירות הן נושא לכל שיחת סלון. אז למה מחירי הדירות בישראל לעולם לא ירדו? אנחנו רוצים לדבר על 5 סיבות עיקריות, צפו בסרטון של יגאל צ׳ודנר, מנכ״ל ומייסד ״נתיבי הקמה״. זו בהחלט שאלה מצויינת ושווה לענות עליה בהרחבה. יגאל צ'ודנר, מנכ"ל ומייסד חברת נתיבי הקמה-ניהול הליכי רישוי וסטטוטוריקה. היום נדבר היום בהרחבה על שוק הדיור, שוק שבא לידי ביטוי בביקוש לדירות.

 

אנחנו תמיד מדברים על היצע, ההיצע לא מספיק, יש לנו זמנים ארוכים לאישור הפרויקטים ותוכניות, מנהל מקרקעי ישראל, אבל מה קורה בשוק הביקוש? אנחנו מדברים על השוק שאין עוד אחד כזה בכל העולם המערבי, בהתחשב בחמשת הנתונים שיש לנו בשוק בישראל. אנחנו מדברים על שוק דיור שהוא בעל מאפיינים מאוד ייחודיים. הראשון, זוגות צעירים. אנשים שמתחתנים רוצים קורת גג וכל אחד יוצא מהדירה של ההורים. מעבר לזה שכנראה שווקים כאלה ישנם בעוד מדינות, אצלנו בית בישראל זה כבר נושא של תרבות ויש לנו שוק גדול בזה. השוק השני זה שוק המתגרשים. שוק המתגרשים זו אותה משפחה שרצתה דירה אחת היום היא כבר רוצה שתי דירות. שווקים כאלה גם קיימים בעולם וגם אצלנו מדובר בשוק גדול מאוד.

 

השוק השלישי שאנחנו רוצים לדבר עליו, הוא השוק שמוגדר כשוק של עולים חדשים. השוק הזה לא קיים בעולם, בדרך כלל אתם תגידו, יש מאגרים, יש כל מיני היבטים של תופעות הגירה, אבל אצלנו יש יעד של הממשלה להגדיל את השוק הזה. יש משאבים, יש תקציבים, יש סוכנות, יש מיליון גורמים שפועלים כל הזמן להגדיל את השוק הזה. השוק הרביעי הוא שוק משפרי הדיור. במדינות רבות בעולם, אנשים גרים באותה הדירה כל החיים ולא עוברים דירה. אבל אצלנו המוביליות היא מאוד גדולה. קודם כל יש לנו נתוני לידה שהם הכי גבוהים גם בהשוואה למגזר החילוני במערב. המשפחה הישראלית היא משפחה גדולה, בהשוואה למשפחה במערב. אז כמו אתם מבינים, יש שוק משפרי דיור מאוד מאוד גדול. השוק האחרון שאנחנו נדבר עליו. הוא כמובן שוק המשקיעים. השקעה בשוק הדיור קיימת בכל מיני מדינות, אבל אצלנו המעורבות היא מאוד גדולה ובהיקפים נרחבים ביותר. בין היתר בגלל שאין לנו הרבה אלטרנטיבות להשקעה. השוק הזה בהחלט שוק יציב ושוק צומח. מדוע מחירי הדירות לעולם לא ירדו בישראל? בואו נסכם את זה. חמישה שווקים ביחד לעולם, לעולם לא יעצרו ולעולם המחירים כנראה או ביקוש לדירות, תמיד יעלה וזו בשורה בהחלט טובה לכל הגורמים שפועלים בשוק הזה.

 

עקבו אחרינו
שתף

כן, אני רוצה לשתף אתגר מקצועי

צור קשר